Prosimy o uważne zapoznanie się z poniższymi informacjami i wykonanie opisanych czynności, poprzedzających dołączenie do grona studentów naszej uczelni i rozpoczęcie studiów.
- Informujemy, że od 1.09.2022 r. wszelkie wnioski i podania kierowane do dziekanatu (właściwego Prodziekana, Prorektora) należy generować za pośrednictwem webdziekanatu z zakładki Podania i wnioski.
- Studenci II stopnia - oryginał dyplomu i kserokopię suplementu należy dostarczyć do Dziekanatu Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska w ciągu 30 dni od zdania egzaminu dyplomowego (dotyczy osób, które złożyły podczas rekrutacji zaświadczenie o ukończeniu studiów).
W imieniu Kolegium Dziekańskiego Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska serdecznie zapraszamy na inaugurację roku akademickiego 2025/26.
INAUGURACJA ROKU AKADEMICKIEGO 2025/26 DLA STUDENTÓW I STOPNIA
PRZYJĘTYCH NA STUDIA W LIPCU 2025 R.
odbędzie się 29 września 2025 r. (poniedziałek), w gmachu Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska (budynek B7) w auli B11, o godz.:
9.00 - kierunek: Budownictwo,
11.00 - kierunki: Architektura (realizowana w języku polskim i angielskim),
13.00 - kierunki: Planowanie przestrzenne i Inżynieria środowiska w budownictwie.
INAUGURACJA ROKU AKADEMICKIEGO 2025/26 DLA STUDENTÓW II STOPNIA
dla studiów stacjonarnych odbędzie się 29 września 2025 r. (poniedziałek), w gmachu Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska (budynek B7) w auli B11, o godz. 17.30,
dla studiów niestacjonarnych odbędzie się 4 października 2025 r. (sobota), w gmachu Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska (budynek B7) w auli B11, o godz. 8.30.
Osoba, zakwalifikowana na studia w Politechnice Łódzkiej, staje się studentem PŁ po złożeniu Ślubowania Akademickiego, potwierdzonego podpisem pod tekstem ślubowania. Niespełnienie tego obowiązku do dnia 10.10.2025 r. jest podstawą do anulowania wpisu na listę przyjętych na studia w PŁ.
Proponujemy złożenie Ślubowania (podpisanie i złożenie) w sposób zdalny z wykorzystaniem podpisów elektronicznych. Odbywa się to w następujący sposób:
- Jako załącznik do wiadomości e-mail otrzymaliście Państwo plik w formacie pdf zawierający treść Ślubowania.
- Z treścią Ślubowania można zapoznać się za pomocą przeglądarki Adobe Reader DC.
- Prosimy o przeczytanie, uzupełnienie swoimi danymi osobowymi w lewym górnym rogu (przez edycję pliku narzędziem przeglądarki Adobe Reader DC „wypełnij pole formularza”), zapisanie na dysku uzupełnionej wersji pliku i podpisanie go własnym podpisem elektronicznym profilu zaufanego, założonym z wykorzystaniem narzędzia dostępnego na stronie: https://moj.gov.pl/uslugi/signer/upload?xFormsAppName=SIGNER. Nie jest dopuszczalna ingerencja w tekst roty Ślubowania!
Uwaga! Skorzystanie z tej metody wymaga posiadania przez Państwa profilu zaufanego, który umożliwia załatwianie spraw urzędowych online. Uzyskanie profilu zaufanego jest bezkosztowe i możliwe zdalnie w trybie online. Informacje o tym jak uzyskać profil zaufany dostępne są pod adresem: https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany. - Podpisany w ten sposób plik Ślubowania należy dołączyć jako załącznik do wiadomości e-mail wysłanej z Państwa konta pocztowego w ramach odpowiedzi na otrzymany z uczelni e-mail ze ślubowaniem z wykorzystaniem opcji Odpowiedz.
Uwaga! Prosimy NIE ZMIENIAĆ tematu wiadomości. - Prosimy o jak najszybsze przesłanie podpisanego Ślubowania w nieprzekraczalnym terminie do 10.10.2025 r.
Ci z Państwa, którzy nie zamierzają skorzystać z opisanej powyżej zdalnej drogi złożenia Ślubowania proszeni są o indywidualny kontakt telefoniczny (42 631-35-03) lub e-mailowy z dziekanatem Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska (w6w6d@adm.p.lodz.pl) w celu uzgodnienia trybu i terminu osobistego złożenia ślubowania.
Zgodnie z Regulaminem studiów w PŁ osoba wpisana na listę przyjętych na studia zobowiązana jest złożyć (poprzez złożenie podpisu) w terminie do dnia 31.10.2025 r. Oświadczenie o zapoznaniu się, zaakceptowaniu i zobowiązaniu do przestrzegania warunków odbywania studiów i pobierania opłat związanych z odbywaniem studiów.
Niespełnienie tego wymogu będzie skutkowało skreśleniem z listy studentów.
Proponujemy złożenie Oświadczenia (podpisanie i złożenie) w sposób zdalny z wykorzystaniem podpisów elektronicznych. Odbywa się to w następujący sposób:
- Na Państwa indywidualne konto poczty elektronicznej w systemie UPE zostanie przesłana oddzielna wiadomość e-mail, do której załącznikiem będzie plik Oświadczenia.
- Z treścią Oświadczenia można zapoznać się za pomocą przeglądarki Adobe Reader DC.
- Prosimy o uważne zapoznanie się z treścią Oświadczenia. Nie jest dopuszczalna ingerencja w tekst Oświadczenia i samodzielne dokonywanie zmian jego treści. W razie wątpliwości prosimy o kontakt z dziekanatem. Po zapoznaniu się z Oświadczeniem prosimy o podpisanie otrzymanego pliku własnym podpisem elektronicznym profilu zaufanego, założonym z wykorzystaniem narzędzia dostępnego na stronie: https://moj.gov.pl/uslugi/signer/upload?xFormsAppName=SIGNER.
Uwaga! Skorzystanie z tej metody wymaga posiadania przez Państwa profilu zaufanego, który umożliwia załatwianie spraw urzędowych online. Uzyskanie profilu zaufanego jest bezkosztowe i możliwe zdalnie w trybie online. Informacje o tym jak uzyskać profil zaufany dostępne są pod adresem: https://www.gov.pl/web/profilzaufany. - Podpisany w ten sposób plik Oświadczenia należy dołączyć jako załącznik do wiadomości e-mail wysłanej z Państwa konta pocztowego w ramach odpowiedzi na otrzymany z uczelni e-mail z oświadczeniem z wykorzystaniem opcji Odpowiedz.
Uwaga! Prosimy NIE ZMIENIAĆ tematu wiadomości.
Na co dzień kontaktujemy się ze studentami przez:
- Wirtualny Kampus PŁ (WIKAMP),
- WEBDziekanat (wirtualny dziekanat),
- Uczelnianą Pocztę Elektroniczną (UPE),
- jednokierunkowe przekazywanie ważnych informacji od uczelni do studenta w postaci wiadomości SMS (na numer podany przy rekrutacji – jeśli się zmienił, zaktualizuj go w WEBDziekanacie lub skontaktuj się z dziekanatem),
- strony internetowe PŁ i wydziałów,
- tradycyjną pocztę i telefon – w szczególnych przypadkach,
- Microsoft Teams i inne narzędzia pakietu Office365.
Uczelniana Poczta Elektroniczna UPE - to podstawowy i obowiązujący środek komunikacji. Dlatego ważne, by regularnie sprawdzali Państwo skrzynkę mailową UPE.
Dostęp do usług WIKAMP, poczty elektronicznej czy WEBDziekanatu oraz innych spersonalizowanych usług wymaga uwierzytelnienia, które dokonywane jest na podstawie indywidualnego adresu pocztowego i przypisanego do niego niejawnego hasła.
Logując się, używaj adresu w formacie 123456789@edu.p.lodz.pl (numer podany przed znakiem @ to numer albumu na studiach).
Hasło i login do poczty, WIKAMP i WEBDziekanatu znajdą Państwo w Portalu Kandydata – w kafelku Aktywacja konta.
Dodatkowe informacje w sprawie zasad korzystania z poczty, zmiany hasła itp. dostępne są pod adresem https://edu.p.lodz.pl/mod/book/view.php?id=5504&chapterid=1275 (dostęp możliwy po aktywacji konta na Wikamp).
Informacja o Państwa numerze albumu została Państwu przekazana za pośrednictwem Portalu Kandydata, który wykorzystywaliście Państwo w procesie aplikacji na studia w PŁ.
Jeśli potrzebujesz pomocy technicznej – napisz do Biura Obsługi Klienta Centrum E-Learningu: bok@edu.p.lodz.pl lub zadzwoń: 42 631 28 06.
Rozkład roku akademickiego 2025/2026 wraz z wykazem obowiązujących w tym roku terminów obligatoryjnych udostępniony jest pod adresem: https://p.lodz.pl/studenci/podzial-roku-akademickiego.
W semestrze zimowym roku akademickiego 2025/2026 zajęcia dydaktyczne w Politechnice Łódzkiej dla wszystkich form i poziomów kształcenia będą realizowane w sposób tradycyjny, tzn. na terenie uczelni.
Plany zajęć dostępne będą pod adresem: https://bais.p.lodz.pl/studenci/plany-zajec-w-semestrze-letnim-202425.
W niektórych przypadkach (np. dla wybranych przedmiotów) mogą pojawić się zajęcia zdalne – jeśli tak będzie, odpowiednie informacje otrzymają Państwo od prowadzących przed rozpoczęciem semestru.
Zajęcia zdalne – co warto wiedzieć?
Jeśli Twój kierunek przewiduje jakieś elementy kształcenia na odległość, będziesz korzystać z dwóch narzędzi:
- WIKAMP – uczelniana platforma e-learningowa,
- Microsoft Teams z pakietu Office365.
Jak się zalogować i korzystać?
Przygotowaliśmy dla Ciebie specjalny kurs wprowadzający – znajdziesz tam wszystkie instrukcje:
https://edu.p.lodz.pl/course/view.php?id=68.
Aby się zalogować, użyj swojego uczelnianego adresu e-mail i hasła.
Na Państwa indywidualne konto poczty elektronicznej w systemie UPE zostanie przesłana oddzielna wiadomość e-mail, do której załącznikiem będzie plik w formacie pdf zawierający treść dokumentu skierowania na badania, podpisanego elektronicznie (potwierdza to nadrukowany symbol „stalówki” lub podpis zawierający dane osoby popisującej).
Badania można wykonać na podstawie otrzymanego skierowania nieodpłatnie w wybranych placówkach służby zdrowia, na podstawie umów zawartych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Wykaz tych jednostek znajduje się na stronie PŁ pod adresem:https://www.p.lodz.pl/pl/badania-wstepne-okresowe-studenci. Politechnika Łódzka nie pokrywa kosztów poniesionych przez studenta w przypadku wykonania badań odpłatnie w żadnej placówce medycznej, w tym w placówce wskazanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Uzyskane orzeczenie lekarskie należy przesłać w postaci załącznika do wiadomości e-mail zawierającego plik czytelnego skanu lub zdjęcia oryginału orzeczenia. Scan/zdjęcie należy dołączyć jako załącznik do wiadomości e-mail wysłanej z Państwa konta pocztowego w ramach odpowiedzi na otrzymany z uczelni e-mail ze skierowaniem z wykorzystaniem opcji Odpowiedz (nie później niż do dnia 17.10.2025 r.). Uwaga! Prosimy NIE ZMIENIAĆ tematu wiadomości.
Alternatywnie można złożyć oryginał orzeczenia bezpośrednio w dziekanacie Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska.
UWAGA! Przed dostarczeniem oryginału do dziekanatu student jest ZOBOWIĄZANY wykonać dla siebie kopię orzeczenia.
W celu potwierdzenia ubezpieczenia należy zgłosić się lub przesłać drogą mailową do dziekanatu na swoim wydziale (anna.fisiak@p.lodz.pl) dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia NNW i OC.
Informacja o ubezpieczeniu NNW i OC jako propozycja ze strony Fundacji Politechniki Łódzkiej znajduje się dodatkowo na stronie: https://fundacja.p.lodz.pl/start/ubezpieczenia/.
w przygotowaniu